Australien Pt. 2

God kväll och välkommen till mitt andra blogginlägg från Jindy. 

Jag sitter för tillfället med sladdar på ryggen och får ganska rejäla el-tillströmmningar med jämna mellanrum, tydligen lite som TVshop-succén Abtronic, fast inte för att få vad isåfall skulle bli ryggrutor, snarare för att inte vara lika onödigt stel imorgon. Hela gänget är mer eller mindre stela, sega eller trasiga - det var ett tag sen vi dunkade puckel, och i början av säsongen sprids den välkända "puckelryggen", vilket inte är någon likhet med Quasimodo, utan en rejäl stelhet i ländryggen, vilket gör att när någon skall ta tag i något som är lokerat från midjan eller neråt ser det både ut, och känns, som man var ett tre-siffrigt antal år äldre.
Det här är PerFredrik och Tyska Martina på parkeringen.
d
Solen höll i sig idag, precis som alla andra dagar, dock hade vinden tilltagit mycket mer än vanligt, men vår träningsbacke låg som tur var i lä. Liften svajade på sina ställen och kylan tilltog betydligt under de tillfällen man stod, satt eller låg still. Fram till lunch piskade vi mellanpartiet och på eftermiddagen flyttade vi upp lägret till övre hoppet för första gången. Det var lite sprettigare, lite brantare landing, och lite längre tid i luften. Första backfullen var såklart lite spännande, men jag avslutade dagen med ett personbästa inom kategorin. Nöjd.
Fredrik, jag och Adam den vilde.
g

Ryssland hade ledigt idag, Norge, Amerika & Australien lyste eftermiddagen med sin frånvaro, vilket var ganska skönt, vi hade bra med plats att demolera första landingen efter behag. Martina med perfekta back-cross, Per med stora D-spins och jag själv med lätt nervösa backfull utgångar. 

Idag har jag fått upp två bilder och är klar mycket tidigare än igår, så ska jag somna och vara piggast tänkbara inför första positions-åket imorn. So long.

Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0