Analys Ruka

Tjena
..
Så var dagen slut. Alla åkare nerplockade, hejaropen slut, snön ligger still, medaljerna har delats ut, nationalsånger har spelats, mål har uppfyllts och drömmar krossats. Sverige lyste inte idag, men får klart godkänt inför säsongen. Per Spett slutade på 18 plats, två gubbar från final, Fredrik följde näst på plats 22 och jag själv på plats 24. Resterande bjöd tyvärr på krascher och uråkningar. Segrare var en ohotad Kingsbury, Canada. Tvåa jänkaren Sho Kashima och trea, från Frankrike, Anthony Benna.
..
Det prövades ett nytt format där de fyra bästa från finalen kör en superfinal om pallplatserna. Jag vet inte om det var bra, hälften av publiken började gå hem, och åkarna verkade ganska urladdade. Nog för att Kingsbury vad bäst, men det hade han inte behövt vara, alla de andra körde bort sig.
..
Så vad betyder det här för svensk del. Som coach Jeppe lägger fram det, vi är med i matchen! Utan alla onödiga missar så är vi helt klart med i matchen. Vi som är lite yngre har i år som mål att bli rankade topp 30, och på så sätt få starta bland de 30 första varje tävling. Sen i förlängningen är det ju topp 30 som får åka på OS, så varför inte börja redan nu. Men att placera sig på rätt ställe med ett åk som vi vet kan göras bättre, det är ett positivt tecken! Nöjd är ju alltid svårt att vara, men jag hade väldigt roligt idag!
..
Snart börjar el classico och imorn ska vi ta vårt pick och pack och fara hem. På tisdag tas ett beslut angående nästa tävling i Meribel, hoppas hoppas dom kan skrapa ihop lite snö till oss, annars får vi vara hemma och träna och bli bäst i världen. Nu måste jag få ta en kaka, men kanske slänger upp några bilder när jag kommer hem, om jag kommer ihåg.
..
Cred till våra norska vänner Hedvig Wessel och Tevje Lie Andersen som båda tog sig till final idag. Snyggt.
..
Tack för mig
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0