Reflektion och Jul-ledigt

Hej och välkommen.
..
Om någon undrar över alla punkter beror det på att annars åker styckena ihop när man publicerar. Det vore ju tråkigt att tappa strukturen! Idag var det i vart fall tävling, och resultaten har ju florerat lite överallt men kan ju sammanfatta som följer. Poäng: Jens 20,72. Ludvig 20,46. Fredrik 20.06. Per åkte tyvärr ur. Detta ledde i vart fall till placeringarna 30 (Jens), 34 (Ludvig), och 35 (Fredrik). Nu blev texten nytt typsnitt och jag förstår ingenting. Tävlingen var parallell och vanns inte helt oväntat av Mikael Kingsbury, CAN. Han är ganska överlägsen än så länge, men det är han värd. Finalen gick på kvällen och såg ut ungefär såhär.
..
..
Landslagsledningen sammafattar dagen såhär:
..
Några korta positiva reflektioner från dagens tävling. Killarna ligger tidsmässigt i nivå med de bästa i världen. Detta trots att vi inte har fokus på fart och att de inte tycker att det går fort. Ludvigs teknikpoäng hade räckt till topp10. Tyvärr dålig utdelning på hoppen idag. Målet den här säsongen är att sätta alla bitar på plats. Dagens tävling visar att när helheten sitter på plats är åkarna i final. Nu blir det ett kortare juluppehåll. Sedan läger och uppladdning inför WC-tävlingarna i Nordamerika.
God jul från ett snöigt och vintrigt Meribel!
..
Jag tänkte slänga in en snabb förklaring av mitt åk. Träningen funkade jättebra trots att jag inte hade det spåret jag föredrog. I parallell lottas kvalet så att varannan åkare åker skiers right och tvärt om. Men allting kändes på plats och jag var mer taggad än nervös inför start. Puckeln hade blivit lite djupare och större än dagen innan eftersom det fortsatt snöa, men det var bara positivt, och ut från gaten stakade jag glatt. Första hoppet gick ganska bra, bresade för mycket på benen inför landning men landade rakt i spåret och kunde åka vidare utan problem. Det kändes fort och kontrollerat och inpå andra hoppet hade jag lite mer fart än på träningen. Så går jag av kicken och ska korsa skidorna, men så går någon signal fel och det totalkrockar med varandra. Ligger och harvar upp och ner för att få dom att lossna från varandra och med metern kvar till landningen övergår dom till kors. Det var som dags. Så drar tillbaka kvickt som attan och hinner inte riktigt föreberda landingen, landar lite backsäte men åker in i mål med kontroll. Åkningen alltså bra, tiden bra, hoppen - inte lika bra. Såhär såg jag ut idag. (Man tar vad man har)
..
..
Det blev en lång förklaring, fingrarna går som av sig själv här, om det blir alltför segt kan ni ju bara hoppa över väl valda delar. Men små detaljer som ska fixas, sen är den där finalen inte så himla långt bort ändå. Tur att det är länge kvar på säsongen. Men det är så svårt att vara nöjd. Får verkligen jobba på det. Nu ska jag hem och fira jul och äta upp mig lite tänkte jag, tack alla ni som följer den här bloggen, alltid kul att folk är intresserade med vad vi gör. Nu handlade det mycket om mig men nu kommer lite små citat från de andra:
..
Fredrik: Bra, synd att man inte kan kontrollera domarna. Men nöjd med åket, eller ja.. jorå.
Per räcker ut tungan.
Jens:
Hej och välkommen.
..
Om någon undrar över alla punkter beror det på att annars åker styckena ihop när man publicerar. Det vore ju tråkigt att tappa strukturen! Idag var det i vart fall tävling, och resultaten har ju florerat lite överallt men kan ju sammanfatta som följer. Poäng: Jens 20,72. Ludvig 20,46. Fredrik 20.06. Per åkte tyvärr ur. Detta ledde i vart fall till placeringarna 30 (Jens), 34 (Ludvig), och 35 (Fredrik). Nu blev texten nytt typsnitt och jag förstår ingenting. Tävlingen var parallell och vanns inte helt oväntat av Mikael Kingsbury, CAN. Han är ganska överlägsen än så länge, men det är han värd. Finalen gick på kvällen och såg ut ungefär såhär.
..
..
Landslagsledningen sammafattar dagen såhär:
..
Några korta positiva reflektioner från dagens tävling. Killarna ligger tidsmässigt i nivå med de bästa i världen. Detta trots att vi inte har fokus på fart och att de inte tycker att det går fort. Ludvigs teknikpoäng hade räckt till topp10. Tyvärr dålig utdelning på hoppen idag. Målet den här säsongen är att sätta alla bitar på plats. Dagens tävling visar att när helheten sitter på plats är åkarna i final. Nu blir det ett kortare juluppehåll. Sedan läger och uppladdning inför WC-tävlingarna i Nordamerika.
God jul från ett snöigt och vintrigt Meribel!
..
Jag tänkte slänga in en snabb förklaring av mitt åk. Träningen funkade jättebra trots att jag inte hade det spåret jag föredrog. I parallell lottas kvalet så att varannan åkare åker skiers right och tvärt om. Men allting kändes på plats och jag var mer taggad än nervös inför start. Puckeln hade blivit lite djupare och större än dagen innan eftersom det fortsatt snöa, men det var bara positivt, och ut från gaten stakade jag glatt. Första hoppet gick ganska bra, bresade för mycket på benen inför landning men landade rakt i spåret och kunde åka vidare utan problem. Det kändes fort och kontrollerat och inpå andra hoppet hade jag lite mer fart än på träningen. Så går jag av kicken och ska korsa skidorna, men så går någon signal fel och det totalkrockar med varandra. Ligger och harvar upp och ner för att få dom att lossna från varandra och med metern kvar till landningen övergår dom till kors. Det var som dags. Så drar tillbaka kvickt som attan och hinner inte riktigt föreberda landingen, landar lite backsäte men åker in i mål med kontroll. Åkningen alltså bra, tiden bra, hoppen - inte lika bra. Såhär såg jag ut idag. (Man tar vad man har)
..
..
Det blev en lång förklaring, fingrarna går som av sig själv här, om det blir alltför segt kan ni ju bara hoppa över väl valda delar. Men små detaljer som ska fixas, sen är den där finalen inte så himla långt bort ändå. Tur att det är länge kvar på säsongen. Men det är så svårt att vara nöjd. Får verkligen jobba på det. Nu handlade det mycket om mig men såhär säger Freddan om sitt åk. "Bra, synd att man inte kan kontrollera domarna. Men nöjd med åket, eller ja.. jorå."
..
Nu är det juluppehåll som sagt och jag paniköper de sista julklapparna, spritsar pepparkakshus, lämnar in skidorna och planerar att äta upp mig lite. Tack alla ni som följer den här bloggen, kul att se att det ökar, så sprid den gärna vidare!  God Jul.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0