Vilodag matlag och puckelpist med hårda tag!

Tjena!

Jag och Per ska precis stiga in i kvällens bastu, innan det är dags för sömn. Julia lyssnar på Norah Jones. Igår hade vi vila, vilket började med sen uppstigning, frustration över att internet låg nere, sedan en snabb sväng i backen för att vänja sig lite med mina vanliga skidor. Spettet stog för maten igår och om jag har gjort någorlunda rätt kan man titta på hur det gick till här nedan! (det har jag inte gjort så jag länkar den istället)

http://vimeo.com/33024924

Idag i vart fall var första dagen i puckeln, redan från morgonen blåste det ganska ordentligt och hela dagen har vart ganska blöt, både av nederbörd och plusgrader. Som vanligt tränade också Aerials-åkarna till höger om puckelbacken, alltid roligt att titta på. Efter lunch stängde den enda liften som är brukvänlig för oss puckelåkare, mer fanns inte att göra än att börja gå, dock inte hela backen, bara nedre hoppet. Fick mot slutet slänga av några lite mer avancerade trick, men man blev inte kallare av att hika.

Ryssland, tyskland, schweiz, Kanada, USA, jag vet inte riktigt hur många lag som är här just nu, men mycket folk är det, och det gäller att lyckas fokusera på sin egen uppgift, oftare lättare sagt än gjort. Stressen kan komma smygandes men med så vältaliga coacher blåser vi av största oron utan vidare bekymmer. Nu väntar Per på mig i bastun, rekordkort inlägg för er lite latare, men så var det ju en film mitt i allt. Hoppas det är öppet imorn, på återseende!

Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0