Back to reality

Tillbaka till verkligenhten, välkommen hit.
..
Vad är verkligheten? Jag föredrar att kalla det skidsäsongen, och beroende på hur man ser det har den faktiskt äntligen börjat, även om snön lyser med sin frånvaro trots dagarnas gång. Här hemma i Åre blir ändå varje morgon vitare och vitare, och den som väntar på något gott...
..
Som planerat ligger bloggen väldigt lågt under den tiden jag är hemma, men på grund av den tidigare nämda snöbristen har jag vart hemma längre än planerat, så jag kände mig tvungen att komma igång här igen. De senaste veckorna har jag, Kalv-Emil och Jens härjat på med skolgången, tränat trampolin och fysik med gymnasiet, och bara väntat på att få dra på pjäxorna igen. Fredrik säger också att han har gått i skolan, men hans syns sällan. Per har vart gruvarbetare i Kiruna, Adam har börjat videoblogga, Julia har tränat med oss och Martina kan man läsa om i DN, eller på hennes egen blogg som finns länkad längst ner i detta inlägg.
..
Så tiden gick, dagar blev veckor, veckor blev månader, och så när hoppet var som minst gick ryktena om en 100% sprutad snöhög i vemdalen som inte vore helt omöjlig att bygga en kick på. Sagt och gjort, Fripps från gymnsiet tog ansvaret och pistmaskinen och snart fanns där både transition, kick och landning. I två dagar pendlade hela landslaget och hela skidgymnasiet ner till Whovalley för att få komma igång med sina hopp inför säsongen. I vissa fall även ny utrustning, typ nya hjälmar och googles från POC. Handskar från Hestra och skidorna som vanligt fixade från Hanson. Jens är dessutom först att köra med puckelskidor i kolfiber.
..
..
Många hopp blev det och ingen lift fanns tillgänglig, men traskandet håller igång kroppen och värmen. Ingen trick var väl perfekt från start men det fanns klar förbättring hos alla på bara två dagar och inför måndagens avfärd känner man sig lite lugnare. På måndag är det alltså dags för tävlingssäsong, på riktigt. Ruka står som vanligt för premiären, och det är en kall och mörk liten by i norra finland, men backen har högsta klass. Hela landslaget följer med och är lika taggade som alltid att slå ner både amerikaner, fransmän och allt vad som kan tänkas dyka upp.
..
Mycket annat har jag inte att komma med, snöbristen för i alla fall med sig att det fortfarande går att spela fotboll i konstgräset i Duved, mycket nöje. Per har gjort sig av med biker-mustaschen, Jeppe har tagit bort allt hår. Fredrik har ett förhållande med en tjej (?!) och Emil har inte blivigt ett dugg längre. Tack för mig.

Jajust, länkarna.
aroundadam.wordpress.com
martinaschriwer.blogspot.com
Över och ut
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0