Solnedgång och konstsnö

Godkväll!

Jag och Julia sitter i våran röda hörnsoffa och smaskar i oss de sista godisarna från bilfärden, en mix med allt från Dire Straits till Peter Lemarc i högtalaren och ett påtagligt mörker utanför fönstret. Min telefon som ska vara så smart vill fortfarande inte dela med sig av de eminenta bilderna, men jag bjuder ändå på två stycken tagna med ingen mindre än Fredrik Sätherberg bakom spakarna. Den första är från resan!
..
..
Idag har vi havt två pass med flats, det vill säga positionsåk, inte i en platt backe, en lutande, men utan pucklar. Hopp-coach Lars var väldigt nöjd med dagens väder, som om det inte hade varit för all snörök från de tungt arbetande maskinerna, hade varit nästan utopiskt. Ingen vind, solen längs horisonten som på film, minus åtta grader, måste antecknas som nytt rekord i Ruka-historien.
..
..
Mina skidor har fortfarande semester, så Jens kolfiber-plankor fick duga idag, klar skillnad men må hända nyttig omväxling! Vårt enda feminina sällskap stod för kvällsmåltid som uppfyllde alla krav! Till kaffet hade vi upptaktsmöte om morgondagens prestigefyllda positionåks-tävling där den vandrande ko-klockan kan få byta ägare. Tidigare vinnare är Jens, Emil och Fredrik, men ingen har ägt den mer än en gång.
..
Andra rapporter kan lyda om att backen byggs på torsdag, vår förra coach lag tyckte lägenheterna var för små och flyttade bort, Per är nöjd med sina nya lagg, Julia borstar tänderna och hoppar upp och ner vid tanken på mer Lemarc. Per hälsar Crazy Bananas. Resten har jag ingen koll på för tillfället, så det bli imorgon, stay cool!
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0