Sweden officially in Ruka, men laggen i München

Tjohej.

Klockan är här snart halv ett och vi har precis förtärt äkta svenskt halvfabrikat från Haparanda och diskuterat om kvart i nio eller tio i nio är den optimala tiden att vakna, eller vilken som är den bästa väcknings-metoden. Kylen är smockfull, väskorna halvöppna, mörkret påtagligt och laget laddat. Både Per och Jesper, som nu börjat bli till Åren, ser även detta ställe som att komma hem, trots vädret och mörkret, men tittar man på backen förstår man varför ingen klagar, dessutom ligger temperaturen runt -5, och inte -25 vilket brukar vara mer normalt såhär i december. 
..
..
Så idag åkte vi i total blindness från Åre till Järpen, sov sedan från Järpen till Östersund, flög till Stockholm och hann precis in på nästa plan mot Luleå. Efter att ha slocknat innan vi ens lämnade marken var lyckan enorm när jag vaknade och vi redan landat, score! Förvåningen var värre när jag klev in på Arlanda igen, vi hade alltså bara vart uppe och vänt, för att sedan landa och vandra in på exakt samma gate som tidigare. Inte helt tokigt att få hinna med en liten lunch i väntan på nästa avgång. Så väl i Luleå kom allas väskor och allas skidor, och Jens hade till och med koll på pjäxorna, men det sista och självklart mest vitala skidfodralet kom aldrig rullandes genom den lilla plastförsedda öppningen. Kort snack med trevlig tjänsteman och vi lämnade Luleå i två hyrbussar, med inget mer än ett telefonnr. 
..
Haparandra bjöd traditionsenligt på lunch och en strips-portion avsedd för en cyklop. Under handlingen på Ica Maxi ringde flygplatsen och berättade glatt att skidorna hittats igen i München, och kommer förhoppningsvis nästkommande dag. Hur exakt fick dom för sig att skicka prylarna dit?
..
Runt sju timmar senare var i vart fall framme i Ruka, och jag, Spettet och Julia packade oss in i en övervåning strax utanför centrum. Min nya telefon sammarbetar inte alls med datorn så några bilder som jag själv tagit får ni vänta med, men jag tror Adam har en ny häftig videoblogg på gång, bland annat visade han mig hemligheten bakom en PowerBall, och på ett av flygen vaknade jag med en penna i näsan. Vad nu detta ger för nöje. Imorn ska vi på snö, och det känns som att hela laget är ungefär hur taggade som hellst, därför är det dags för mig att sova. Håll till godo.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0