Zermatt - Bakåtvolter, badning och bollspel + kollektiv molnstrejk

Hej på er.
..
Känner att jag vart lite dålig här, det har gått så länge sen sist att min vanliga plan med att vara så detaljrik, lite raserats, som följd av mitt dåliga minne. Om jag minns rätt slutade förra inlägget med en träningsdag kvar innan vilan, och kan med säkerhet säga att jag såg inte ett moln, har nämligen inte sett ett sen vi kom hit. Kollektiv molnstrejk. Vi är uppdelade i tre grupper, tjejer, gymnasiet och landslaget, bara för att det inte ska bli så trångt på ett specifikt ställe. När några hajkar hopp nöter de andra teknik och vise versa. Alla har hunnit vara upp och ner både en och två gånger, medan vissa lägger till en skruv, andra ligger snett och vissa korsar skidorna.
..
..
Vilodagen var välkommen då den svenska lungan inte är anpassad för denna typ av luft. När jag själv lärde mig om mat via det rekommenderade programmet "Landet brunsås", var andra ute och gick på berget, åkte tåg, spelade tennis, plankade, byggde mänskliga pyramider, spelade golf eller bara såg till att vila upp sig. Mitt under dagen hann vi med en BeachVolleyBoll-match vilket också var en klar höjdpunkt, och inte omöjligt återkommande på lördag. Per lagade en väldigt seriös middag följd av glass och det var på det hela taget en lyckad dag. Lasse står oftast för middagsunderhållningen, han har en smula annorlunda humor. Jajust, jag såg inte ett moln.
..
..
Igår var vi då tillbaka i backen, och såg inte ett moln. Vi började göra svårare trick, köra längre partier, börja längre upp, sluta längre ner, jag ni förstår vinken. Time to step up. Mycket bra prestationer från alla håll, Jens satte sin första BDF på snö, och vi måste såklart nämna Lill-Nisse, som, förutom att han åker runt i en Jänkar-jacka, är en begåvning sällan skådad. Han gör samma trick som jag, fast lite bättre. Ska knäcka hans skidor imorn. Eftermiddagsfysen bestod äntligen av fotboll, där mitt lag såklart vann, efter två hörnor i klass med Charlie Adam. Jag och Ricky Svinto Svensson hade dessutom lite spänning i vardagen, när vi på hemvägen tappade bollen i bäcken. Från den lysande stenen jag stod på hade jag perfekt läge att fånga bollen, tills den bytte rikting, och till Rickys panikskrik trampade jag rakt ner i glaciärvattnet, till den växande publikens förtjusning.
..
Idag såg jag ett moln, trodde jag, fast jag hade fel. Fick en smula panik i backen efter några misslyckade avgångar och de egna prestationskraven tryckte snabbt och säkert ner mig längs den negativa spiralen. Till slut var Lasse tvungen att agera psykolog innan jag kunde avsluta på ett värdigt sätt. Man ska ha sånna dagar också, inte för ofta bara.
..
..
Annars har youtube-klippen fått ett genomslag i rum 20, där förbipasserande kan få ett gott skratt innan de vandrar vidare. Det är mitt andra år här, Emils tredje och Pers trettonde, har inte hamnat där än, men frågar man Adam har han aldrig åkt härifrån. Emil kommer stå för middagen idag. Jag kommer nog stå för lite musik. Om en liten stund ska vi spela fotboll igen, och inte på Adams nyiköpta PS3 & Fifa 12. Nä, på planen. Det är kul. Hörde att det var snö på skutan hemma, och vi nämner bortgångne Steve Jobs.
..
Fred ut
Ludvig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0