Zermatt - Vila, vila & vila

Välkomna skall ni våras, att låta er begrunda och avundas det totalt meningslösa innehållet i alla nästkommande rader.

Vi har nämligen haft ofrivillig ledighet i två dagar. Detta beroende på omslag i väder, vind, vatten och vulkaner. Bara de två förstnämda stämmer. Temperaturen har markant sjunkit till oroväckande -15, och nederbörd, dimma och vind ställer till det rejält för de stackars liftarna. Jag som aldrig förr sett denna by täckt i snö var vädligt förundrad när jag klev ut på balkongen vid frukosttid. Om någon känner Fredrik Sätherberg på facebook kan denne för nöjes skull jämföra bilden nedan, och den han lade ut för några dagar sedan.
..
..
Naturligtvis måste vi förklara, ingen i detta lag har någonting emot snö, tvärt om, det är nog precis vad isfläcken vi tränar på behöver. Men att missa två dagar i sträck när man närmar sig säsong, det är inte vad vi kallar optimalt, men bör heller inte vara någon katastrof. Som de sympatiska coacherna påminner oss, det är länge kvar tills vi ska vara på toppen, det vore ju bara slöseri att köra så bra nu.
..
Men självklart sitter du som läsare och dregglar och skakar av nyfikenhet, "vad gör ni på en vilodag egentligen?". Jodu, nu ska du få höra. Vi har gjort precis så lite som möjligt. Förutom de obligatoriska promenaderna för att hålla kroppen i trim har vi spelat dataspel, tv-spel, kort, sett på film, sett på serier, läst böcker etc. Väldigt krävande. Idag fick vi i alla fall till ett organiserat snabbhet och spänst-pass a la skidgymnasiet i Järpen, vilket alltid är välkommet, även om det utfördes i yrande snö. Och snön gav sig inte på hela dagen, så jag kan bara tänka mig vilka förhållanden som kommer möta oss om liften vill oss väl i morgon. Puckeln kan nog behöva lite jobb, men ingen säger nej till lite puder såhär på försäsongen. För att inte detta ska verka fullt lika tråkigt lägger jag in en fyndig skylt vi hittade inte på Wilde Hilde, klassikt mack-ställe att besöka för oss svenskar. Alltid lika gott.
..
..
Förutom detta lagade jag en fantastisk ungspannkaka idag, Canada har flyttat in på hotellet, Frankrike har åkt hem, jag är fortfarande bäst i Trackmania (om man spelar unitedforever, canyon var ju jättesvårt), och vi har börjat på ett slags skräckfilms tema med klassiker som The Shining och Silence of the Lambs. Sen har vi även lite negativa nyheter, som att Pers skägg fastnar i chipsen, Lars har åkt hem och Roshana åkte ut i idol. Vi hoppas innerligt på öppna backar imorgon, och redan nu ser det ut som att molnen har börjat dra vidare, lovande! Nu måste jag diska.

Senare
Ludvig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0