The blogg is back and running

Hejhejhallå!

Jag sitter för tillfället i olympiahuset på Bosön, eftersom internet i rum 413 inte alls fungerar, trots att det är i utmärkt skick bara två meter bort. Lustigt. Bosön är då sveriges olympiska center med alla former av träningsmöjligheter, kontor, konferenslokaler, och rum för alla atleter att spendera natten i under vistelena. Hela dagen är det mycket folk i omlopp men runt lunchen är det garanterat mest, när den ganska stora matsalen i princip var full. Proffsigheten går nästan att ta på, och de tar väl hand om oss nere i gymlokalerna.

Under senaste två veckorna har jag inte skrivigt ett enda ord, av den enkla anledningen att jag inte gjort någonting av intresse. Som trea på vårat fyraåriga gymnasium har jag tränat på förmiddagarna, och haft vanliga lektioner på eftermiddagarna. Vi har försökt att komma ikapp vad vi missade under Australien-resan, och läxat upp de nya små puckelpistarna. Inget man gör på en eftermiddag visade det sig. Har också fått min nya skidor, och tackar såklart min sponsor Hanson, som ligger mitt på torget för dessa. Ska bli kul att se va de går för.

Vi landade imorse i ett soligt Stockholm, och det kändes som att flyga tillbaka i tiden lite efter att kylan på allvar har lagt sig över hembyn. Trots de säger ryktena att snön kommer dröja, vi får hoppas att de, som oftast, är felaktiga. Idag har vi testat knäböj, frivändning, gripen, chins, dips, brutalbänk och 150 meters idioten. Sjukt nöjd efter att ha höjt resultaten i alla moment utom ett, trots att ryggen har spökat lite från och till. Över lag verkar alla nöjda med sina resultat, trots att vissa hoppade över några deler, på grund av skador.

Jag har inga bilder från detta, men de brukar ej heller vara speciellt vackra poseringar man fångar med kameran, så jag spar det till nästa vecka, när vi hoppas att kunna stå bar-über med solen i ögonen och Matterhorn i bakgrunden. Nu ska jag visa Emil vem som är bäst på trackmania, hur han kan ha fått för sig att det finns alternativ är och förblir ett mysterium.

Håll till godo
Ludvig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0