Säsongsavslutning

Hejhej!
..
Jo, jag vet, jag är skitdåligt på att skriva. Men det har kännts mer som ett måste än ett nöje nu på slutet, så jag summerar säsongen idag sen får vi se. Men senast jag skrev var i Italien, precis innan tävlingen. En tävling som jag kvalade som tia, precis före Bradley Wilson som senare skulle ta guldet. Vi stod där nere i målområdet och såg åkare efter åkare köra bort sig eller missa, och när sista amerikanen tappade kontrollen skrek vi båda två av glädje. Såhär i efterhand ångrar man ju att man inte åkte bara lite fortare och slog den där amerikanen, men jag var sjukt nöjd.
..
..
Snyggt huh. Tänkte göra samma bedrift dagen efter, och kvalade som åtta, so far so good. Tyvärr mötte jag Freddan i mitt andra heat, efter att ha slagit ut en Japan, och en miss på mitten förstörde medaljdrömmarna den dagen. Freddan tog sig hela vägen till final och fick ett silver han med. Jag slutade sexa. Vi tillbringade en dag i Milano där vi lyckades starta ett nytt boyband som heter Jeans-Teans, har tyvärr inte våran gruppbild på den här datorn. Men lita på att vi är fina!
..
Efter det åkte vi hem och började ladda inför The Nationals. SM i alla Freestyle grenar alltså. Sjukt bra idé och genomförande från organisationen. Backen såg väl sådär ut när vi kom hem med efter några dagar hade vi skapat en perfekt slakspuckel för ändamålet. Tror att puckelpist hade över 100 startande i alla klasser och min fina klubb tog 22 medaljer, varav 11 guld. Well done. Jag själv slutade trea första dagen, vilket gav ett senior-brons och ett junior-guld i samma åk. Spettan och min egen coach Jeppe var ovanför på prispallen. Inför parallelen var det dags att visa vart skåpet skulle stå, och efter att Jeppe åkte ut mot Oscar Eriksson och jag slagit ut honom var det jag och Per i final. Per du vet ju hur det gick i Gävle... Den dagen lyckades jag vinna två guld, ett senior och ett junior och plockade med mig fyra medaljer hem från dessa tävlingar.
..
..
Nu ska vi bara åka till Lindvallen och Skifuntastic, sedan är säsongen officiellt över. Fast vi har redan påbörjat nästa, och senast idag fick jag ett mail från head-coach Tomas om lite reflektion över säsongen och taktik inför nästa. Säsongen som kommer är ganska viktig, det går ett VM i Voss, Norge och det är samtidigt kval inför OS. Time to shine brukar jag kalla det. Vi har dessutom en ny mental coach Annika som hjälper till att hålla ordning i huvudet och nu ska jag försöka ta med mig allt bra jag gjorde de senaste tävlingarna in i nästa. It aint over til its over, var det första hon sa till mig. Kul eftersom det är vad jag tryckt in på bröstet. Jag läste i intervjun jag, Fredrik och Jens gjorde med MagasinÅre inför säsongen. Där säger jag att jag ville göra minst en WC-final och placera mig bra på JVM. Det är just vad jag gjorde, trots att jag tvivlade så mycket i USA. Jag kan väl säga att jag har lärt mig något i vart fall. 
..
Lite mer övergripande då, tittar man bara på vilket startfält vi hade under SM ser ju svensk puckelpist ljusare ut än någonsin. Men även ute i världen gör vi framsteg. Per Spett gör sin bästa säsong någonsin, Ricky Svensson är bara hundradelar från WC-final i Åre. Felix Elofsson och Nisse Wersen tar finalplatser på EuropaCupen och då får vi inte glömma stackars Jens och Emil som dragits med skador hela säsongen. Julia tog dubbla SM-guld men ge de yngre tjejerna några år så ser vi utan tvekan utveckling där med. Det ser onekligen kul ut inför sommaren och nästa år. Vi ska besöka Norge, Frankrike, Australien och Schweiz innan vi gör första tävlingen igen. Måste naturligtvis passa på att tacka mitt lag, mina coacher Jesper, Tomas, Lasse, Annika och JanneK för allting under säsongen. Dessutom Hanson och Verkstan i Åre för hjälp med all utrustning, och SOK för allt stöd. Nu börjar vi om på nytt, all on board. It aint over til its over. Nu kör vi.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0