Aussie - Dataspel, Bodybalance och lite lite solsken

Godkväll undersåtar!
..
Det är rugby på TV:n inne på Lake Jindabyne Hotel. Trots att det är söndag är stället fullt med folk och ölkannorna flödar. Under dagen har långa köer av bilar lämnat byn för att återvända till sina vanliga liv. Den här lilla byn, och framför allt då skidbacken, är ett centrum för hela syöstra delen av landet när det kommer till snö och människorna valfärdar långa sträckor med många mil för att få en eller två dagar uppe på berget. Ambitiöst, det måste erkännas. Dock är det väldigt opraktiskt hur träningssynpunkt. Det är bilkö till backen, det är kö till tågen, det är kö på lunchrestaurangen och det är kö i liften. Liften är då naturligtvis värst, och även om vår lilla backe inte erbjuder mycket mer än puckelpisten och en enstaka, halvflack, krokig nedfart verkar hela berget samlas nere vid den stackars fyrstolsliften och vi har lagt om många planer på grund av tidsbristen som uppstår. Och nog för att lokalbefolkningen är trevlig, men ingen kan påstå att den är duktig på att köa. Dessutom är kösystemet under all kritik, men nog om lift. Vi har ju faktiskt vart några minuter i backen också. 
..
 

..
Vi passerade vilodagen smärtfritt genom att låta hälften av gruppen bila till Cooma och storhandla. En 80 000 personer stor stad ca 1 timma från vårt uppehåll. Den andra hälften utamande varande på ordentligt Age Of Empires - Lan. I alla matcher som avgjordes är Adam den rättvise segraren. Men det kommer ju fler vilodagar. Det blåste tillräckligt mycket för att segla på torra land, därför inga utomhusaktiviteter. Väl tillbaka i backen fortsatte vädret svika men vi gjorde våra åk, hoppade våra hopp, och min totala upplevelse är att alla är väldigt nöjda med det jobb vi har gjort än så länge. Visst har någon kraschat eller flygit över en hel landing, men vi har också gjort mycket bra. 
..
Från att jag öppnade ögonen imorse tills det var dags att åka hem har solen äntligen hälsat på. Detta betyder inte nödvändigtvis att det blir varmare, eller bättre i backen, eller mindre folk, men den var där, den var gul, den gick från ena sidan av himlen till den andra, och nu är den borta. Missförstå mig rätt, backen var fantastisk idag, emellanåt ville jag inte att den skulle ta slut när man dunkade på i mittpartiet, faktum är dock att det fortfarande är hårt under, och anpassar man inte farten inför hoppen bjuder landingarna på en rejäl stöt från topp till tå. Morgondagen verkar enligt planen innehålla mindre folk, sämre väder, och fler helåk. The puckel shall be dunked. 

 
..
Jesper kollar på jaktbågar, Janne skäms över att vara grek och rakar sig. Per grillar kyckling, Fredrik stretar med 100 floors, Jens kollar californication, Julia är vig, Tomas analyserar videoklipp från dagen. Adam saknar frugan. Jag gör armhävningar. Allting är som det ska. Och juste, på det lokala gymmet finns en väldigt energirik gammal puckelpist-donna som bjöd laget på ett body-balance-pass idag. Det fick mig att inse hur stel jag är, men jag kan inte påstå att jag är mindre stel nu. Det var dock kul att se hela laget stå i Warrior-position. Vi fick även signera hennes wall of fame, vilket synd på den övre bilden. Den undre bilden visar en tågstation, en backe, och resultatet av en storhandling. 
..
Såg även resultaten av första Premier League omgången. Synd om QPR, resten var väl ganska väntat. Väntar med spänning på united. Glory Glory. Nu ska jag ta mig an våning 87 på 100 floors för att senare somna. Keep it real. 
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0