Gamla tanter, fysträning och kryddor

Hej, igen.
..
Fredrik sitter, sin vana trogen, och gullar med flickvännen över Skype. Adam gör allt i sin makt för att spendera så mycket tid som möjligt med frugan, trots att det bara blir en dataskärm. Poängen är att en hemlängtan sprider sig genom hela laget, och det blir väl lätt så med två dagar kvar. Därför gäller det att plocka fram proffsigheten och vara totalt fokuserad på varje träningspass trots alla andra känslor, och förlåt min självgodhet, men jag är väldigt nöjd med dagens resultat. Ungefär en "men-visst-tusan-kan-jag-åka-puckel"-känsla fyllde mig efter dagen, och kanske det har att göra med avsaknaden av moln, värmen, bristen på folk eller den underbara backen, men ibland är bara puckelpist så fantastiskt. 
..
Det var som sagt inte mycket folk i backen, men det fanns en gammal tant som gav mig en ordentlig tankeställare, ungefär såhär gick det till. Jag och Julia hoppar på liften precis som vanligt, det är eftermiddag och solen steker i ansiktet på väg upp, det enda man hör är skrapljudet från svängarna nedanför. Bredvid oss sitter en 65-70-årig australiensisk tant, och en snowboardåkare. Julia och jag börjar som vanligt en diskussion på väg upp, denna gång om ämnet kommunikation. Då öppnar tanten munnen för första gången. 

Tant
- Hungarian?

Julia
- No, Swedish

Tanten tystnar direkt och jag och Julia fortsätter prata, efter en stund fortsätter tanten. 

Tant
- Keep it down will you

Jag och Julia blir förvirrade men pratar tystare

Tanten
- Wääk wääk bla bla bla bla, take a breath people. Seriously oh my god, take a breath. 

Ludvig
- What?!?!?!

Tant
- Take a breath

Ludvig
- Eh.. Why?

Tant
- Because its peacefull

Ludvig
- Ehum, okay sorry... 

Varpå tanten tar sin skida och ger min en rejäl spark, innan hon tystnar och stirrar in i Solen. Jag och Julia kämpar för att inte ramla ner av skratt. Vi lyckas samla oss och åker upp till toppen under tystnad. Tanten vänder sig om precis innan vi hoppar av och säger lite nonchalant

- Thanks guys, I appreciate it.

Jag och Julia dör av skratt. Förhoppningsvis lyckas jag skriva det här, så att det framgår exakt hur konstigt det var, för jag tror aldrig jag vart med om konstiga liftfärd. Tillbaka i byn har vi ett klassiskt fyspass designat av greken JanneK. Detta innebär lite starter på kommando, lite interna tävlingar där man ska springa, hoppa, sidostega, fånga bollar etc, lite övningar för snabba fötter, lite förnedring när han ber oss hjula åt fel håll, och lite vanlig jogg för att få mjölksyran ur benen. 
..
Per och Jens stod för dagens mat och det var i det starkare laget, Adam, Jag och Fredrik höll på att svettas ihjäl. Jesper lade till lite extra Peri-Peri. Men det var som vanligt väldigt gott, måste säga att hela laget håller en förvnånansvärd hög nivå på all matlagning. Det gick dock åt väldigt mycket vatten. 
..
Tyvärr tog jag inga bilder, men jag misstänker att backen såg ut exakt som den har gjort tidigare, men lite bättre väder då såklart. Janne har än så länge vunnit solnings-tävlingen, men så står han ju bäst till också. Adam är fortfarande överlägsen på Age Of Empires, jag kommer ingenstans på varken 100 floors eller Logo-Quiz. På TV:n rullar antingen Californication eller Sons of Anarchy, båda under Jens regi. Per börjar bli långhårig, Julia är lite ganstah. Och juste, om ni vill se lite spontana bilder från vad jag eller laget gör, kolla instagram. Jag heter logiskt nog ludvigfjallstrom, för enkelhetens skull. 
..
Klockan tickar och vi har två viktiga dagar kvar, varav en är en träningstävling, och Per är ju regerande mästare i Kalvencup, vår interna tävling där vinnaren får innha en ko-klocka, fram tills nästa tävling är avgjort. Jag tror flera är sugna på att inte låta honom ha den för länge. Idag börjar skolan hemma i Järpen, blir kul att åka hem och terrorisera ettorna. Nu beger jag mig mot sängen, mot morgondagen, och det är nu bara 529 dagar till OS, ett halvår till VM och bara tre månader till tävlingsstart. (1991 till OS i Korea) Men jag är redo, mer redo än någonsin, i år ska vi sätta Sverige på kartan och vi ska visa att vikingarna kan mer än dricka mjöd. Bildligt talat. Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0