Golf och Strategispel

Skepp å en hoj

En till vilodag har kommit och gått, morgondagen utlovar vind utöver det vanliga. Jag och adam sitter mitt emot varandra på ett av de små barborden bredvid ingången på puben och uppdaterar oss med vad som händer i Sverige, nyheterna på TV är mest om Julian Assange eller någon lokal agility-tävling. Dessutom har de löjligt mycket reklam, men det är man väl van vid när fotbolls-em går på fyran. 
..
Idag har vi, efter en väl avnjuten sovmorgon, packad ihop oss i bilarna och åkt till den lokala niohålsbanan, för ett internt men ack så prestigefyllt lag-mästerskap. Om jag får gissa vann JanneK, men ingen var tillräckligt engagerad för att driva scorekort. Vi delade upp oss i två bollar och vandrade runt på dryga timman. Adam, som ändå var så pass seriös att han tog med egna klubbor, hävdar att det gick förbaskat dåligt. Vi fick ungefär, enligt huvudräckningens alla regler, samma score. Jag tyckte det gick förvånansvärt bra. Speciellt puttandet, men det är någonting med gräset här nere som gör att det rullar som om det vore magneter i ändarna av green. Förutsatt att bollarna skulla plötsligt vara gjorda av järn, det här börjar gå mig ur händerna. Nog om det. Som alltid låg det känguruer utspridda längs banan, nyfikna på vad det är för idioter som går ikapp bollarna bara för att slå iväg dom igen. Jens var en meter från att träffa mig i huvudet på första hålet. 
..
Väl hemma satte vi oss i vardsagsrummet, kopplade kvickt upp oss på ett lokalt nätverk och the game of empires was on. Först spöade jag, Adam och Jens tillsammans en datordriven trio av spelare. Sedan fick jag, Jens och Fredrik ordentligt med spö av Adam, innan jag slutligen avgjorde den största matchen genom att besegra både Jens, Fredrik och Jesper. Enkelt att avgöra, Adam, eller Rolle Af Döden som han kallar sig i spelet, är den okrönte kungen. Just nu sitter han och gullar sig med Matilda på skype. 

 
Får höra av Emil att rehab går bra och han kan vara med i backen mycket snarare än vad vi väntat, way to go kalven! Annars har vi insett att halva snölägret redan gått, och det har gått väldigt fort. Vi diskuterar vad de ska bli av de kvarvarande vilodagarna, vilka städer vi borde se i USA, om vi kan hitta någon tatueringstudio i Singapore, och det ständiga hånet mot mig bara för att United förlorade premiärmatchen mot Everton igår. Lillebror hade nog mycket aggretioner när han började svartmåla Unitedspelarna över facebook, och jag kan ju inte se mer än höjdpunkter, men det verkar som det måste hända nånting ifall vi ska få tillbaka den där ligatiteln. 
..
Nu har Adam gullat klart och vi ska gå och lägga oss för att vara pigga och utvilade imorgon. Japan har åkt hem, Amerika drar på Torsdag, känns som vi blir färre och färre, men det är skönt. Hoppas vinden blir uthärdlig. Oavsett ska vi ge 100%, från början till slut, och bli bäst i världen på puckelpist. Jag måste säga att jag är stolt över mitt lag, alla åker riktigt bra just nu. Blir ändå lite stressad när jag tänker på tävlingarna, men jag tror det är bra. Lite press skärper sinnena. Godnatt så länge. 
..
Ludvig
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0