Hemmaträning

Hej!
..
Inser att det var 22 dagar sedan jag senast postade någonting, då vi precis skulle ge oss ut i backen i Deer Valley. Nu sitter jag i ett snöigt och mörkt Åre och har börjat planera för nästa veckas resa till Ryssland. Deer Valley blev väl aldrig någon direkt hit för mig, även om stället var hur fantastiskt som hellst lyckades jag inte få ner helåken när det gällde och lyckades bli enda svensk som missade finalen. Lärde mig nog mycket av det. 
..
Senaste veckan har vi byggt och tränat i den kommande världscup-backen här i Åre. Vädret har vart väldigt varierande och jag är väl ingen expert inom puckelbyggande, men det känns som det har blivigt riktigt bra. Stort cred till min tränare och Chief of Course, Janne Tjärnström. Såhär såg backen ut för två år sedan, det var bara den tuffaste bilden jag hittade.
..
..
Jens är som bekant innehavare av ett trasigt nyckelben och även om man var med i backen och gjorde en och annan 360 kan han inte träna för fullt. Adam har lyst med sin frånvaro på grund av ett skadat knä. Veronica började veckan bra med föll också bort som offer för knäskada, och själv lyckades jag att få en blödning i axeln, helt utan anledning. Trots detta har träningen gått bra, tjejerna har tränat längdhopp och jag, Spettan och Freddan och Jullan har förflyttat oss mellan de olika spåren och finslipat våra egna små problem. Baronen von Stedink passade på att komma upp och påpeka dessa problem, och jag är väldigt nöjd med utvecklingen, trots axeln. Det känns som vi är redo att komma iväg och tävla igen, och denna gång är det självaste OS-byn från 2014, Sotji som står på tur. Visserligen EuropaCup, men ryktena säger att hela världen vill kolla in backen inför mästerskapen, så konkurrensen blir nog lika stenhård som vanligt. 
..
Annars går vi i skolan, passar på att spela så mycket musik som möjligt och blir världsmästare på skate 3 på xbox. Igår samlades nästa hela freestyle-sverige, pensionerade och aktuella, för att fira John Duvas nya självbetitlade album, som ser ut som följer.
..
Kolla upp dem på spotify eller köp en skiva rent av, det är sjukt värt. Unikare sound har jag aldrig hört och stämningen på grappa igår var magisk. Väl värt att vakna med nackspärr och utan röst. Från och med att vi landar i Ryssland kommer jag fortsätta blogga som vanligt, men här hemma finns det helt enkelt inte så mycket att skriva om. Det är mycket folk, mycket snö och väldigt skönt att få stanna upp lite, men för varje dag som går blir jag mer och mer taggad att få åka iväg och tävla igen. Det är inte långt ifrån att bli rätt bra. Nu ska jag lyssna på mer John Duva och somna. På återseende. 
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0