Post Comp och Pre Comp

Hejhej!
..
Läser att Sverige har köldrekord just idag och det verkar bara bli värre. Glad om jag får stanna här så länge som möjligt, men imorgon är det hemgång vare sig vi vill eller inte, och the life on the road är för denna gång över. Men först till vad som har hänt, och vad som komma skall. I förrgår hade vi första tävlingsdagen, under the lights som kommentatorn kallade det, och det var sannerligen en upplevelse. Såhär såg backen ut under finalen.
..
..
För Sveriges del är vi glada för Pers finalplats och Fredriks 27de placering. Själv pajade man allt några meter från startlinjen, kommer in i obalans i första hoppet och det är sannerligen otroligt att jag fick ner det hoppet på fötter. Hursom kunde jag inte åka vidare, men ångrar att jag inte försökte. Jag åkte dessutom utanför pliktporten och fick därför klassifikationen DNF, Did Not Finish. Väldigt nöjd med den träning jag har gjort i den här backen och tar med mig det till idag.
..
Mest glada var vi dock åt att Vinjar kom till final. Glada som alltid stod vi och hejade ner hans finalåk, och trots en mindre miss på andra hoppet fick han bra poäng och som första åkare ställde han sig såklart som ledare. Ingen av oss kunde då gissa att när resten av åkarna kommit ner hade han bara blivit slagen av tre stycken, och var därmed i superfinal. Jag tror att både han och Norge, och Sverige för den delen, hade vart nöjd bara där, men det var inte över. Mr. Deenen missade lite och Vinjar kunde enkelt plocka tredjeplatsen och tog därmed den första norksa medaljen på 19 år i en världscup. Jag vet jag vet, han är inte svensk, han är skitlång och ingen förstår vad han säger, men vi har åkt skidor men han i många år och hela Norge och Sverige var fullkomligt lyriska när Vinjar tog sina skidor och travade in på prispallen. Hedvig fällde några tårar. Grattis Vinjar.
..
..
För er som har koll vet ni vad resten av bilden innebär, för er resterande kan jag berätta att Mikael Kingsbury tog sin sjätte raka seger och har därmed tangerat världsrekordet från Jeremy Bloom. Bredvid står OS-guld-medaljören Alex Bilodeau och ser måttligt glad ut. Ikväll kan Mikael, eller Kingan som vi brukar säga, ta sin sjunde raka seger och därmed bli historisk. Killen är född -92. Det är nästan elakt. Snart ska vi ta nästa tävling, men först en bild på damernas prispall, som också är väldigt intressant, med en Australiensisk tjej på tredje plats, Britteny Cox! De andra är vinnaren Hannah Kearney, som nu gick upp i 13 raka segrar. Och Heather McPhie på silverplatsen.
..
..
Så ikväll är det parralelltävling. Nytt format, 32 till final. Både jag och de andra åkarna har räknat ut att ja, det är mycket lättare att kvala. Högst troligt får man möta Kingan eller nån annan läskigt snabb snubbe och så kommer man landa i övre landningen och se hur dom står och väntar på en i målområdet. Nejdå, klar överdrigt, och får jag bara ner mina åk som jag vill kommer jag vara väldigt nöjd oavsett placering. Alla träningar har gått fantastiskt bra och som nummer 39 idag finns det ingen anledning att inte plocka ner exakt ett sånt åk jag gjorde igårkväll på träningen. Det gäller bara att jag ska förstå det. Tävlingen är också avslutning på Amerika. Slut på restaurangmat, slut på hotellrum, flygplatser, hyrbilar, väskor och slut på snö. I två veckor, sedan åker vi till Sochi och kollar in OS-backen, men det är en annan historia. Snart ska jag gå till backen, och det är nog hög tid att kolla vart mina googles ligger egentligen. Så önska oss lycka till, för nu kör vi.
..
Svenska startnr: 
Veronica 1
Julia 32
Per 16
Emil 34
Adam 37
Ludvig 39
Fredrik 42.
..
Ludvig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0