Analys innan semester

Hej.
..
Pinguins leder med ett noll mot rangers. Emil spelar Led Zeppelin och imorgon påbörjar vi våran fyra dagar långa semester. Har precis lagt mig i sängen efter ett kort analys-möte med coacherna, känns väl sådär att få höra att åket var rätt kasst när jag själv var rätt nöjd. Men en sak i taget och vi börjar från början.
..
Isen låg kvar från gårdagen, men tack och lov hade det slutat blåsa, solen sken, liften gick som den skulle och på några få små fläckar kunde man känna av vanlig snö mellan pucklarna. Träningen gick sådär, i och med att jag bytte ut övre hoppet till en loop la vi in en Off Axis på nedre hoppet. Jag gjorde dem på träningen som jag skulle men det kändes aldrig riktigt bra och jag visste att kommer jag in i hoppet med mer fart eller lite obalans så kan jag få äta upp landingen till lunch. Med ett sjukt sent startnr hann jag med att bli nervös och låta det gå över till ren otålighet. Orutinerat.
..
Åket gick ungefär som jag ville, landade bra på övre, kunde gå in i puckeln utan att ta ner så mycket fart, men inpå andra var det nog överlevnadsinstinkten som tog överhand och jag drog av en backcross på nedre istället, landade bra och svängde ner över mållinjen på en tid bara tiondelar långsammare än dagens vinnare. 
..
Vinnaren heter Mikael Kingsbury (jo det är sant), och tog i och med detta den fjärde raka segern. Själv blev jag 38. Varför? Jag vet inte riktigt, jag hade dåliga poäng på både hoppen, ingen utstickande tid och vad jag tyckte var stabil kontrollerad åkning var tydligen rätt kasst. Nu ska man enligt boken ta med det positiva från den här dagen, lämna den bakom sig, ha tålamod och inte bry sig om att säsongens bästa åk än så länge blev den sämsta placeringen.
..
Per blev bästa svensk efter att kvalificerat sig som trettonde man och avancerat upp till en avslutande elfte plats, bra jobbat Per. Fredrik slutade 36 och Emil runt drygt 40. Adam gjorde inget hopp på andra, bytte spår och fick därav en ännu lägre placering.
..
Nu kvitterade Rangers till 1-1. Dom har inte gett upp den här matchen, och det har väl inte jag heller även om självförtroendet prickade botten när poängen lyste upp på den stora tavlan i målområdet. Kanske bra med lite semester för att få ladda om. New York - concrete jungle where dreams are made, oh there is nothing you can do. Det här är ju ändå landet av möjligheter, och nu känns det som att det bara kan gå bättre. Ska stärka mig med att spendera lite pengar i den stora staden och sen är det bara back on track. It aint over til' its over. Tålamod. Som en vis man sa, a mistake becomes a failure when you stop trying. 
..
Såklart sörjer vi avlidne Sarah Burke och skänker en tanke till de närmaste.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0