Calgary - brant, hårt och en miljon hus

Hej!
..
Calgary är mycket större än jag trodde, men så hade jag absolut ingen koll på stället heller. Enligt Wikipedia är det landets tredje största stad, ca 1 miljon invånare och plockar man ut en av dom har man en Calgarian. Dom har i vart fall väldigt höga hus, väldigt fina hotell och av någon anledning satt in en TV i våran badrumsspegel. That's right, jag och Fredrik fick tre gånger så stort rum som de andra, tre gånger lyxigare och tre gånger så mkt skitsnack bakom ryggen, allt i sin ordning. Idag tränade jag för första gången i OS-backen från 88, och trots att mycket har hänt sedan dess verkar de leva på eventet än idag. Såhär såg backen ut från toppen.
..
..
Området verkar kallas Canada Olympic Park, och innehåller hundra tusen små barn som kör portar, sex olika backhoppningsramper, ett flertal parker, en Aerials-platå och en allmänt hård, ojämn, brant och fantastisk puckelbacke. Det sjukaste av allt är dock havet av villor som någon fått för sig att placera på en platå bakom berget. En miljon identiska hem, för den som är lagom. För exakt en vecka sedan var puckelbacken full med gräs, sen fick temperaturen frispel, skönk till fantastiska -40C, kanonerna sprutade dygnet runt och igår färdigställdes resultatet. Såhär såg det ut från botten.
..
..
Som bilden avslöjar blir backen bra mycket brantare på mitten och droppet på andra hoppet avgör loppet så att säga. Träningen idag gick ungefär som förväntningarna och ni som har facebook (vad gör ni andra egentligen?) kan se resultatet på den officiella Swedish Freestyle Ski Team-sidan. Jag försöker dessutom ladda upp första delen av min eminenta videoblogg/dokumentär/allmänt ihopslänga klipp, men filen verkar vara för stor så jag skjuter nog på detta till morgondagen. Kalven får en bild han med idag.
..
..
Emil gjorde en running-man-backflip idag. Per gjorde garanterat störst frontflip. Fredrik låtsas att han kan prata franska och Julia ger gratis massage till den som efterfrågar. Jag rekommenderar! Träning imorn igen och de sägs att temperaturen ska stiga ytterligare några grader, det kanske gör puckeln gott. Alla jag pratade med i liften var väldigt nöjda med snökvalitén, jag undrar vad det är för fel på puder eller slask. Godnatt så länge.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0