Calgary - tävling och vidare mot Deer Valley

Hej!
..
Tävlingen är klar, staketen nedplockade, väskorna packade och Sverige sitter utspridda i gate C28 i väntan på nästa flyg till Denver, innan vi flyger mot Salt Lake City och kör in i Deer Valley, Park City, Utah. Både Frankrike och Canada gör oss sällskap men i och med det kostnadsfria nätverket är ingen speciellt social. Här står Adam och väntar på poängen som snart lyser upp på storbildskärmen.
..
..
Sverige är som vanligt inte nöjda. Men det kanske är dumt att va, jag själv försöker fokusera på det positiva vi gjorde, både under träningen och tävlingen, och ta med det till de sista två starterna innan hemfärden. 27a är väl inget att skylta med, med tävlingen var otroligt tajt och det hade bara krävts en poäng till för att vara bland topp 16. Emil fick ett felbedömt hopp och Freddan var lite stökig. Mycket av eftersnacket handlade om att de lokala åkarna verkar komma undan med fler missar än resten av världen. Jag är inte domare så jag säger inte så mycket. Såhär såg målområdet ut under finalen.
..
..
Tävlingens segrare blev återigen Mikael Kingsbury, följd av Jeremy Cota och Sho Kashima som tyvärr skadade sig rejält i superfinalen och kan bli borta hela säsongen. På damsidan segrade donnan med flätorna, Hannah Kearney, och har därmed 12 världscupvinster i rad. Justine Dufour-Lapointe tog andra platsen och brons fick amerikanskan K.C Oakley. Inga skrällar någonstans. Kingsbury visade mig en video när han hoppar vattenhopp vid 14 års ålder. Jag förstår att han är bra. Grattis till Ricky Svensson som plockade hem två segrar i Sv-Cup hemma i Duved. Nu ska jag se om jag kan lyckas få i mig lite mat innan vi börjar flyga, nästa update kommer från Deer Valley, make sure to check in!
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0