Is, alltså verkligen. Is.

Hej på er!
..
Internet är beundransvärt värdelöst, men jag hoppas detta ska nå fram. Lake Placid har, som rubriken antyder, bjudit på ren och skär återkomst av isitiden. Igår var backen mest liten och halvhård. Men efter att träningen blev uppskjuten av fallande träd och strömavbrott så var all snö borta, kylan påtaglig, liften avstängd och backen en lutande hockey-rink. Det syns inte riktigt hur illa det var, på bilden jag tänkte lägga upp, men det går inte.
..
Hur som är vi i Lake Placid, New York, USA. Efter en natt i Montreal tog vi vår karavan av stora svart bilar och rullade över gränsen, in i landet av möjligheter. Tullpersonalen var som vanligt vänskapliga. Typ. Började naturligtvis vistelsen på något äkta amerikanskt, ett klassiskt donken-besök. Sedan blåste vi på hela vägen ner till OS-byn från 1980. Här tog Stenmark guld, här föddes Lana del Rey, här stod hela världens puckelpiståkare hjälplösa ovanför havet av blankis som sträckte sig hela vägen ner till dommarhuset. Precis där och då (några timmar sedan) klev Sverige fram som lite starkare, lite smartare och lite bättre. Eller, ja, poängen är att det gick bra idag trots förutsättningarna. Jag vet att Emil nästan blev överkörd och Per spetsade en backflip, men på det hela taget är vi nog ganska nöjda. Speciellt jag som har fått plocka fram en gammal klassiker, den alltid lika älskade loopen.
..
Det här med bilderna verkar gå sådär. Tänk att inte ens USA kan plocka fram en vettig internetuppkoppling. Tur vi har våran ständigt påslagna hockeykanal, skittles och en pool tre meter från rummet. Annars pluggar vi, stretchar, redigerar filmer, tittar på filmer, spelar kort och sover lite från och till. Snart har vi möte och får bland annat startnummer, jag vet inte ens när tävlingen börjar. Diskuterade ämnet med en av kanadensarna idag, ute på touren vet jag att det är två dagar träning, vila, två dagar träning, tävling, ledig, resa, två dagar träning osv. Men har verkligen ingen koll på datum eller ens vilken veckodag vi är på. sjukt.
..
Okej, startnr för imorgon. 5-Freddan, 27-Spettan, 40-Fjällström, 41-Emil the Kalv och 44-Sir Adam Gumesson. Vårt kval börjar 11.40 vilket gör att det svensk tid börjar ungefär 17.40, om jag har räknat rätt, vilket jag sällan gör. Nu ska jag leka med After Effects, snacka om att man kan döda tid... Wish us luck tomorrow. 
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0