Juluppdatering inför Nordamerika

Tjena bloggen!!
..
Long time no see, men så har jag vart lite ledig också. Typ. Jag firade i vart fall jul, tillsammans med min familj, traditionsenligt hemma i Åre. Min far var så vänlig och gav mig en ny Nikon Coolpix vilken har tagit alla dagens bilder och kommer få följa med mig runt och ge en bild av vad som sker. Jag passade på att lämna in pjäxor, skidor, stavar och allt man kan tänka sig till Hanson och Verkstan för lite uppfräschning, tack för hjälpen. I mellandagarna utnyttjade jag ledigheten till att stärka ekonomin. Tänker mig att New York kommer vara optimalt för att bli av med allting. Men jag är lycklig som får jobba på favoritrestaurangen sen barndomen, det klassiska Broken. Passar på att slänga upp en alldeles för vit bild från uppvärmningarna i Duveds värmestuga.
..
..
Nyår firades med att uppfylla gästernas önskemål på sagd restaurang, men strax innan tolv fick jag kliva av och uppleva hysterin på torget som vanligt, det var som vanligt trevligt, trots att en tjej började brinna. Men knappt han den sista raketen explodera innan vi var tillbaka i Duved och hamre för att nöta in några finslipningar till den kommande Amerika-touren. Efter några dagar (och mer jobb) fick vi flytta till den lite brantare "träningsbacken", väldans fyndigt namn, men den såg ut ungefär såhär.
..
..
Träningen flöt på, fram till temperaturen droppade till -25 någonstans, då blev backen väldigt hård och Ludvig väldigt mjuk. Tur att legendaren Janne Lathela har fört vidare några knep, via coach Jeppe. Trots att träningen gick bra gjorde den avslutande tävlingen allt annat. Jens stog till slut som segrare över Emil och Per, och äger för närvarande vårt vandringspris koklockan. Vi andra har börjat betta på när han kommer tappa bort den. Men såhär ser det ut när han hackar i vart fall.
..
..
Så vad händer annars. Lillebror har väldigt mycket tjejer och storebror har väldigt mycket skägg, Fredrik har skadat både huvud och sidan (av vad?) men planeras åka med till Amerika. Emil har väldigt långt hår och Adam kan prata igen. Emelie W vart sjua i världscupen, det är ju rätt sjukt. Grattis. United slog för övrigt city, såklart, och Scholes gjorde comeback. Grattis till småkronornas JVM-guld. Den i blues nyförälskade Simon och jag har bokat in en spelning på Copperhill den elfte februari och fick uppdrag att skicka in en bild på oss två, det var lättare sagt än gjort. Vi valde inte den nedan, men ungefär såhär såg det ut hela tiden.
..
..
Nu ska jag packa färdigt och äta pepparkakshus innan det är dags för sängen. Till helgen tävlar vi i Mt Gabriel, Canada. Det är alltså första stoppet av fyra i nordamerika, och jag kommer självklart uppdatera även därifrån, mellan sirapspannkakor och bubbelpool och löjligt stora cocacola-flaskor. Inte riktigt taggad på att flyga flygplan, desto mer på att få tävla igen, så nu kör vi. See you on the other side.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0