Kräksnö-reflektion

Hej!
..
Sitter nu vid gate 27 på Moskvas internatinella flygplats, och märker ingenting av protesterna mot "nya" presidenten. Ryssarna är väldigt dåliga på engelska men annars de nästan som vilket folk som hellst. Lite konstigt vinter-mode men det förgyller ju vardagen. Igår var det tävling, och jag har aldrig sett ett sådant snöfall, jag har ändå bott i Åre i snart 19 år, men det kändes som hela världens snötillgångar landade i Rosa Khutor igår. Jesper var snabb att säga att han gärna kan tänka sig flytta dit, men ett lite mer kortsiktigt och relativt gemensamt beslut var att aldrig någonsin lämna de bredare skidorna hemma igen. Canadensiska Kristie Richards, som ändå är ihop med Mark Abma, sa att hon aldrig åkt så djup puder. Det säger väl en del. Här är Kalven i snön.
..
..
Jag lyckades kvala in som tolva, och köra upp mig till en nionde plats i finalen. Med tanke på att startfältet var merparten världscup-åkare känns det helt okej, samtidigt som man alltid kan göra vissa saker bättre. Men kul att börja positivt i den backe som så småning om avgör OS-finalen. Dessutom vet jag vad jag kan. Adam stod över på grund av flera skäl, men han ville vara i form hemma i Åre istället. Emil och Fredrik hade lite problem i kvalet och slutade 20 och 24. Tjejerna kvalade som fyra, Vero, och femma, Julia. Till finalen ändrades positionerna och Julia slutade 4, och Veronica 6a. Grattis! Vann gjorde inte helt oväntat Mikael Kingsbury, Canada. Nu ska vi flyga vidare. Sjukt taggad för världscup hemma, ses där!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0