Sochi, eller Rosa Khutor

привет, eller Hej.

Texten blir bra mycket större när man är i Ryssland tydligen. Men annars måste jag säga att det här landet har slagit mig med häpnad. Högst troligt på grund av hur negativt det här stackars landet framställs av allmänheten, och media. Moskva såg vi ju bara flygplatsen av och den går inte säga så mycket om. Den luktade rök och alla ser väldigt stereotypiska ut. Flygplanen såg däremot ut som hemma och när vi landade i Sochi kändes det som hela OS-kommitén kommit för att hämta oss. Gladare ryssar har jag aldrig träffat och vi blev inpackade i en stor vit buss med två personliga assistenter. Typ såhär.
..

..
I mörkret följde vi en övertrafikerad och krokig väg med vad som en gång kommer bli ett snabbtåg på sidan. Det jobbades nästan konstant i en halvtimma, och väl inne i byn såg man fler lyftkranar än hus. Hotellen är enorma och precis bredvid liften stannade den vita bussen för att släppa av oss mitt i vad som verkar vara en helt nybyggd by. Jag och Fredrik har grönt golv, dubbad mjukporr, inga instoppade täcken, vanliga eluttag och ett fantastiskt mottagande. Alla människor, väskor och skidor på plats och nu är det väl bara åka. Kommer bli intressant att se den för hand uppskottade puckelbacken imorn. Vi har konstaterat att ett såhär bra startfält har det nog aldrig vart på en EC förut, dessto större anledning att spöa allihop.
..

..
Har vart vaken alldeles för länge nu. Känns som att meningsbyggnaderna idag kan vara lite hipp som happ, men det får ni ha översikt med. Ska skriva jätteduktigt imorgon istället. Godnatt så länge.
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0