Träning i Sochi

Hej!
..
OS-backe, OS-by, OS-kval, dem där två bokstäverna slutar aldrig dyka upp i den här byn. Kanske är det bara i mitt huvud, men det är ändå en speciell känsla att vara här. Även om det inte finns någonting annat att göra än att träna. Ryssland är ju kända för sin säkerhet, och när vi vandrade till backen imorse stod vakterna och poliserna utposterade längs gatan, och väl inne i kabinhuset kom metalldetektorerna. Naturligtvis måste man även identifiera sig.
..
..
Men två gondoler senare såg vi för första gången backen, mitt emellan en skicrossbana, en Aerials-platå och en halfpipe låg fyra spår av pucklar, fyllda med snö och väntade på att få bli dunkade. Sagt och gjort, vi bara öste på.
..
..
Liften bestod av två små rep och en hastig skotertur till toppen, och på så vis hanns det med många åk under dagen. Ryssland hade överlägset mest åkare, men även Japan och Canada var väl representerade. Själv tycker jag åkningen gick bra trots dent lite annorlunda snön, och de djupa pucklarna. Men solen sken och jag kan mycket väl tänka mig stå här igen 2014. Det pratas om att göra sista biten lite brantare, vilket jag är övertygad om att det inte skadar. Däremot får de gärna ha lite mer böj på kickarna.
..
..
Annars är det vakter typ precis överallt. I lustiga hattar och rediga midje-läder-skärp, det finns knappt nån som pratar engelska och alla ser så fantastisk ryska ut. Jag och Fredrik har under kvällen skippat de dubbade "DA"-stönen och jag håller på att färdigställa videon från andra delen av amerika-resan. Så det jag filmar nu kommer väl antagligen ut väl till nästa säsong. Emil ser mer och mer ut som ett lejon med sin långa man, och Adam pratar om att skaffa barn. Jesper diskuterar bilar och tjejerna är det ingen som förstår. Träningen börjar tidigare imorn, and therefor går jag till söms. Så här ser byn ut i vart fall.
..
..
Godnatt, eller спокойной ночи

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0