WC Åre + First look in Valmalenco

Hej!
..
Så nu har jag haft ett litet uppehåll igen, tänkte skriva hemmifrån med det försvann lite, av någon anledning så har man aldrig tid över när man är hemma. Men tävling blev det och jag är stolt att säga att jag samlade ihop mina problem om tryckte ner tre bra åk, och gick i och med det till min första världscupfinal, ungefär såhär såg jag ut i målfållan efter finalåket.
..
..
Sorgligt nog räckte inte detta till ett nytt personbästa utan slutade på samma fjortondeplats som året innan. Men ack så kul att få åka final på hemmaplan, med fantastiskt publik och live-TV. Enligt den ursprungliga planen skulle dagen därpå erbjuda 24 åkare en finalplats, med vädret jobbade mot oss så varken min 18 plats eller Ricky Svenssons 24 plats räckte efter att de skalat av finalfältet till 16 åkare. Överaskande nog stod Kingsbury utan segrar, landsmannen Phil Marquis och amerikanen Patrick Deneen tog guldmedaljerna och bästa svensk var Per Spett på en femte plats. Bra svenska resultat.
..
..
Bilden ovanifrån kommer från en soligt Milano som vi så glatt landade i imorse, med en helt ny laguppställning. De mer rutinerade åkarna får stanna hemma och istället har vi sällskap av Ricky Svensson, Felix Elofsson, Oscar Eriksson och Nils Wersen. På damsidan respresenteras vi av Johanna Eriksson och Frida Carlqvist. Det tog oss två flyg att förflytta oss rakt över Europa och efter en välförtjänt donken-lunch packade vi två nya bilar och styrde hjulen mot Valmalenco. Det är inget stort ställe, tvärt om, hemskt litet, men dagen till ära fyllt av folk som skall tävla i de olika freestylegrenarna, och vi är som FIS-General Joe Fitzgerald lade fram det, världens freestyle-framtid.
..
..
Det rapporteras om en halvmeter nysnö i puckelbacken och det blir intressant att se vad den kan erbjuda. Det var ju trots allt VM här 2008. Invigningsceremonin hölls mest på italienska med en hel drös med länder var representerade till klassisk nattklubbsmusik. Nu har vi installerat oss på hotellet och det har utvecklats något slags grabbhäng i mitt och Fredriks lilla rum. Fisk-relaterade ordvitsar flödar och jag tror alla är sugna på vad morgondagen har att erbjuda. So long!!
..
Ludvig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0