Nya perspektiv

Hej världen!
..
Jag öppnade just en budget-energidryck och lyxar till kvällen före vilodagen med att vara vaken lite längre än normalt. Ryktena säger att morgondagen kommer bjuda på mordorväder och därav kommer liften gå i strejk. Passar oss perfekt efter fyra bra dagar på glaciären. Bland annat har vår flintskallige Grek och vår hoppguru Lars anlänt, och med dem en drös med nya kläder från Tenson. Kläder som vi redan hunnit använda två dagar, och förvirringen mellan oss och amerikanerna är total, det är nämligen identiska färger. Tur att jänkarna byter om några veckor. Under de senaste dagarna har vädret spelat för vårt lag och många näsor haro blivit röda. 
..
Lägenhet 340 extraknäcker som ungdomsgård för hela svenska lägret, mycket på grund av tillgången till TV-spel, och kanske lite för saknaden av vuxna. Jag tror fler timmar ägnas framför tv-skärmen än någon annan stans, Ricky blev helt förskräckt när han insåg att vi inte ens har åkt skateboard än, det verkar helt enkelt mer tillfredställande att döda virtuella militärer. Det är naturligtvis trevligt att ha det yngre gardet med på resan. Vårt underbara skidgymnasium bidrar med fem atleter och en välklädd coach även känd som Fripps, alla kämpandes dag ut och dag in för att platsa bland landslagen från alla världens hörn. Det är kul att se att de även lyckas väldigt bra, men skånes David Deliv har bidraget med lägrets crash so far, han jämförde den med en rejäl hockeytackling. Jag trodde han inte skulle gå på flera dagar. Starkt jobbat.
..
Vi sprider lite sjukdomar mellan lägenheterna och sandvikens Oscar Eriksson ligger däckad sen två dagar tillbaka, hoppas det inte var mitt fel, hoppas ännu mer att vilodagen är tillräckligt för att han skall återvända till full styrka! Puckeln är rent ut sagt fantastisk. Övre hoppet är en av svårigheterna, då det är byggt som ett step-up, alltså väldigt hög landning jämför med kicken, och då krävs det mer fart än vad man först tror. Men självklart är det bra att ha nånting lite knepigare i backen. Trots att det var lite hårdare idag kunde alla göra sina åk utan problem och Jesper var imponerad. 
..
Jens gör löjligt bra dspin 1080, därför får han en idolbild nedan. Ricky beklagar sig över att hans telefon börjar bli till åren och inte kan ha instagram. Lille Nisse springer runt till alla som vill höra och ber om råd när det kommer till att prata med damer. Han får kanske för många åsikter, han ser väldigt nervös ut. Adam tittar mest på golf, eller Master Chef USA. Resten spelar tvspel. De andra lägenheterna har jag sämre koll på, jag vet att vi planerar en liten bergstur imorgon för att fördriva tiden, det kommer säkerligen bli lite tennis också.
..
Livet ter sig väldigt lika på läger som sagt. Man får in väldigt bra rutiner, men det sker stora underverk på snön, och jag försöker alltid vara lite nöjdare över det som är bra. Lyfta blicken lite. Lars brukar plåga mig med att tvinga mig till att säga tre bra saker om ett hopp, ett åk, eller en dag. Det är svårare än man kan tro, i alla fall för mig. Kanske är bra att Annika kommer ner och skäller lite på mig nästa vecka. Jag hade nöjet att dela lifttur med en amerikans tjej idag, och hon berättade att från början ville hon inte jobba med mental träning. Hon kände det som att visa en svaghet, hon ville visa att hon var stark och inte behövde sådant. Efter kontinuerlig träning älskar hon det och vill inte ha en dag utan det. Jag vet inte men det känns som en ganska vanlig känsla, även om ingen vill säga den högt. Att styra tankarna känns difust och kanske onödigt, det är inte förrän man börjar behärska det som man märker hur bra det är. Jag uppskattar verkligen att få åsikter utifrån, det ger mig lite perspektiv, och kanske tänker jag lite annorlunda när jag har nästa möte med Annika, jag hoppas på det, annars kommer Lars och slå mig med sin hackspade. Nu börjar energidrycken gå ur kroppen och det är dags att avsluta dagen, och avsluta den första träningscykeln. Med längtan till nästa sätter vi punkt för idag, och visar lite bilder från dagarna som gått. 

Över ut
Ludvig

..
..
..
..
..
..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0